Maison Trudon, který si je dobře vědom bohatosti francouzské historie, požádal Réunion des Musées Nationaux (Francouzská rada národního muzea), aby mu byla udělena práva na reprodukci některých klenotů z katalogu Molding Workshop ve vosku. Trudon dnes představuje busty postav nebo symbolů francouzské historie, což je velmi cenné téma pro společnost, která bývala Manufacture Royale de Cire.
Proč se narodit jako otrok je jméno, které dal sochař a malíř Jean-Baptiste Carpeaux (1827-1875) sérii bust, které vytvořil kolem roku 1870.
Na vrcholu své kariéry, těšíc se ochraně Napoleona III., byl pověřen městem Paříž, aby navrhl Fontaine de l’Observatoire a mírně upravil téma, které mu bylo uloženo – čtyři světové strany – tím, že je nahradil alegorickými postavami zosobňujícími Evropu, Afriku, Asii a Ameriku.
Když pracoval na reprezentaci Afriky, přišel s nápadem busty zajatce Negress. Posedlý věrnými vyobrazeními lidského pohybu vyřezal svého otroka pod úhlem, aby vyjádřil vzpouru. Příběh vypráví, že žena, která pózovala pro bustu, mohla být také modelem „Capresse des colonies“ od Charlese Cordiera v roce 1861.
Recenze
Reviews